- Organizacja pracy szkoły, ocenianie
- Organizowanie i metody pracy z radą pedagogiczną w aspekcie zdalnego nauczania.
- Planowanie i organizacja zdalnego nauczania i uczenia się uczniów.
- Ocenianie procesu uczenia się uczniów w czasie pracy zdalnej.
- Rok 2020/2021 a zarzadzanie szkołą w praktyce: regulacje prawne i dokumentacja.
- Nowoczesna szkoła – działania oparte na: nowoczesnych technologiach, indywidualizacji nauczania, metodzie eksperymentu.
- Jak prawidłowo przeprowadzić ewaluację wewnętrzną.
- Organizowanie rozwoju zawodowego nauczycieli – awans zawodowy
- Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli.
- Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
- Ocenianie z którym zawsze jest kłopot czyli ocenianie zachowania uczniów.
- Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej.
- Jak oceniać aby nie popełniać błędów i unikać pułapek oceniania ?
- Ocenianie ucznia w myśl prawa oświatowego.
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych w szkołach.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów.
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Zarządzanie klasą: jak pracować z klasą, aby stworzyć zgrany zespół?
- Formy współpracy i komunikacji z rodzicami.
- Asertywność w pracy nauczyciela w kontakcie z rodzicami i uczniami.
- Sytuacje wychowawcze w toku nauczania przedmiotowego.
- Dyscyplina i sposoby dyscyplinujące uczniów w szkole.
- Umiejętności wychowawcze.
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Planowanie działań w zakresie bezpieczeństwa w szkole w teorii i praktyce
- RODO – ochrona danych osobowych w placówce edukacyjnej.
- Wspomaganie rozwoju dziecka, aktywizacja, uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wychowanie
- Jak uczyć skutecznie czyli rzecz o aktywnych metodach nauczania i uczenia się.
- Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora.
- Metody aktywizujące w nauczaniu – rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
- Uczenie się przez eksperymenty i doświadczenia
- Umiejętność uczenia się – metoda eksperymentu i doświadczenia
- Umiejętność uczenia się – metoda projektu
- Umiejętność uczenia się uczniów w kontekście rozwijania kompetencji kluczowych.
- Trening twórczości – metody rozwijania kreatywności uczniów.
- Pedagogika zabawy w nauczaniu.
- Od gier dydaktycznych do grywalizacji.
- Gamifikacja i edukacja z wykorzystaniem gier.
- Zabawy od A do Z- warsztat metodyczny.
- Pedagogika przygody – czyli wychodzimy z klasy.
- Aktywne słuchanie muzyki – zabawy ruchowe.
- Motywowanie uczniów do nauki i do zmiany zachowania.
- Nauczyciel animator- czyli jak twórczo angażować uczniów.
- Metody szybkiej nauki. Techniki zapamiętywania i efektywnego notowania.
- Udzielanie i organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole masowej- kłopot wyzwanie czy powinność?
- Rola i obowiązki nauczyciela wspomagającego.
- Zasady tworzenia WOPFU i IPET-u
- Uczeń z dysleksją w szkole – wspieranie i pomoc ze strony nauczyciela.
- Strategia pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym przejawiającymi trudne zachowania.
- Rozwiązywanie konfliktów – jak przeprowadzić rozmowę w sytuacji konfliktu rówieśniczego.
- Trudne zachowania uczniów – agresja, zachowania buntownicze i prowokacyjne.
- Język Żyrafy, czy język Szakala? Komunikacja empatyczna w społeczności szkolnej.
- Czy to na pewno agresja? Współczesne teorie psychologii rozwojowej, mające wpływ na rozwój i funkcjonowanie małego dziecka.
- Samodoskonalenie, pomoce dydaktyczne, podnoszenie kwalifikacji
- Uczeń – młody obywatel – wychowanie do wartości, kształcenie postaw i respektowanie norm społecznych.
- Dialog motywujący jako narzędzie przydatne w motywowaniu uczniów.
- Doradztwo zawodowe od przedszkola do 8 klasy.
- Praca w chmurze- czyli gdzie?
- Wykorzystanie Internetu w szkole – nowe technologie.
- Tablica, tablet czy zeszyt, czyli o rozwijaniu kompetencji cyfrowych i nowych technologiach w szkole.
- Programowanie dla najmłodszych , czyli o myśleniu komputacyjnym w edukacji małego dziecka (klasy I-III)
- Dydaktyka medialna – wykorzystanie TIK w pracy nauczyciela.
- Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych.
- Cyberzagrożenia.
- Gry komputerowe a rozwój dziecka: szanse i zagrożenia.
- Organizacja pracy przedszkola
- Organizowanie i metody pracy z radą pedagogiczną w aspekcie zdalnego nauczania.
- Planowanie i organizacja zdalnego nauczania dzieci.
- Rok 2020/2021 a zarządzanie przedszkolem w praktyce: regulacje prawne i dokumentacja.
- Koncepcja pracy przedszkola, plan, monitorowanie, ewaluacja.
- Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola. Kompetencje efektywnego nauczyciela i ewaluacja pracy własnej.
- Wdrażanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, dokumentowanie pracy nauczyciela.
- Ewaluacja wewnętrzna i praca zespołów nauczycieli.
- Ewaluacja zewnętrzna.
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych w przedszkolu.
- Efektywna praca zespołowa w przedszkolu.
- Działania interwencyjne w przedszkolu
- Pierwsza pomoc przedmedyczna.
- Planowanie działań w zakresie bezpieczeństwa w przedszkolu w teorii i praktyce.
- RODO – ochrona danych osobowych w placówce edukacyjnej.
- Wspomaganie rozwoju dziecka, aktywizacja, wychowanie
- Udzielanie i organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu.
- Rola i obowiązki nauczyciela wspomagającego.
- Strategia pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym przejawiającymi trudne zachowania.
- Wychowanie patriotyczne w przedszkolu – wychowanie do wartości, kształcenie postaw i respektowanie norm społecznych.
- Rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym.
- Rozwijanie talentów, umiejętności matematycznych w przedszkolu – praca warsztatowa dla nauczycieli przedszkola.
- Metody aktywizujące w przedszkolu.
- Pedagogika zabawy.
- Gamifikacja i edukacja z wykorzystaniem gier.
- Zabawy od A do Z- warsztat metodyczny.
- Pedagogika przygody – czyli wychodzimy z przedszkola.
- Biblioterapia w edukacji przedszkolnej. Jak efektywniej wspierać rozwój wychowanków.
- Ćwiczenia i zabawy dramowe w przedszkolu.
- Aktywne słuchanie muzyki – zabawy ruchowe.
- Wesołe zabawy z muzyką poważną.
- Gimnastyka buzi i języka – zabawy logorytmiczne dla najmłodszych.
- Indywidualizacja procesu wychowania oraz edukacji w przedszkolu.
- Integracja sensoryczna w przedszkolu – sensodydaktyka.
- Arteterapia w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Rozwiązywanie konfliktów – jak przeprowadzić rozmowę w sytuacji konfliktu rówieśniczego.
- Trudne zachowania dzieci – agresja i zachowania buntownicze.
- Język Żyrafy, czy język Szakala? Komunikacja empatyczna w społeczności szkolnej.
- Czy to na pewno agresja? Współczesne teorie psychologii rozwojowej, mające wpływ na rozwój i funkcjonowanie małego dziecka.
- Samodoskonalenie, pomoce dydaktyczne,
- Formy współpracy i komunikacji z rodzicami.
- Pedagogiczne konteksty komunikacyjne.
- Asertywność w pracy nauczyciela w kontakcie z rodzicami i dziećmi.
- Praca w chmurze- czyli gdzie?
- Wykorzystanie Internetu w przedszkolu – nowe technologie.
- Nowoczesne technologie w przedszkolu czyli jak wspomagać rozwój dziecka w oparciu o interaktywną podłogę skyfly.
- Tablica, tablet czy zeszyt, czyli o rozwijaniu kompetencji cyfrowych i nowych technologiach w przedszkolu.
- Programowanie dla najmłodszych , czyli o myśleniu komputacyjnym w edukacji małego dziecka.
- Dydaktyka medialna – wykorzystanie TIK w pracy nauczyciela.
- Gry komputerowe a rozwój dziecka: szanse i zagrożenia.
- Cyberzagrożenia.