0
Ilość wolnych miejsc
- Edukacja zdrowotna w szkole – kształtowanie środowiska sprzyjającego zdrowiu
- Praca z uczniem w kryzysie psychicznym
- Rozwój kompetencji interpersonalnych – budowanie relacji, komunikacja z uczniami i rodzicami, radzenie sobie z konfliktami (informacja zwrotna, warsztaty komunikacyjne oparte na grach)
- Cyberbezpieczeństwo w szkole
- Prawa autorskie w oświacie
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w personalizacji nauczania. Jak AI może wspomagać dostosowywanie treści edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów?
- Nowoczesne metody nauczania – innowacyjne podejścia do edukacji (wykorzystanie AI w pracy dydaktycznej, aplikacje przydatne w pracy nauczyciela, outdoor education pedagogika przygody)
- Motywacja do nauki i pracy (paradygmaty sukcesu wg Coveya, jak wpływać na innych (Cialdini), techniki pracy na sobą)
- Myślografia – myślenie wizualne w edukacji
- Co to znaczy ucząca lekcja?
- Tutoring i coaching w pracy z młodzieżą
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych uczniów
- Ocenianie ucznia w myśl prawa oświatowego
- Jak unikać błędów w ocenianiu i wspomagać proces uczenia się uczniów
- ChatGPT – korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
- Standardy ochrony małoletnich w praktyce. Procedury interwencji do przyjętych standardów w szkole
- Bezpieczeństwo w szkole w teorii i w praktyce
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2024/25 i propozycje szkoleń
- Edukacja zdrowotna w szkole – kształtowanie środowiska sprzyjającego zdrowiu
- Pierwsza pomoc przedmedyczna w szkole
- Wiem, jak pomagać innym w sytuacjach zagrożenia zdrowia – profilaktyka i działania interwencyjne
- Gry i zabawy grupowe
- Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
- Budowanie współpracy i konstruktywnej komunikacji w grupie
- Mediacje rówieśnicze i szkolne
- Wychowanie dla regionu
- Bezpieczna szkoła w teorii i praktyce
- Bezpieczeństwo dzieci w szkole
- Jak wspierać dobrostan dzieci i młodzieży?
- Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w szkole
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
- Praca z uczniem w kryzysie psychicznym
- Praca z uczniem przeżywającym trudności psychologiczne
- Jak wspierać rozwój każdego ucznia w zróżnicowanym zespole klasowym?
- Praca ze zróżnicowanym zespołem uczniów
- Edukacja włączająca- szanse i wyzwania
- ChatGPT – sztuczna inteligencja - korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
- Sztuczna inteligencja w szkole
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w personalizacji nauczania. Jak AI może wspomagać dostosowywanie treści edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów?
- Integracja AI w codziennym nauczaniu. Praktyczne wykorzystanie AI w klasie, narzędzia i aplikacje
- Kształcenie kadry nauczycielskiej w zakresie AI. Jak przygotować nauczycieli do korzystania z AI w codziennej pracy?
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów. Jak szkoła może wspierać uczniów w rozwijaniu umiejętności cyfrowych przy użyciu AI.
- Metodyczne wykorzystanie technologii w szkole
- ICT w szkole – przykłady aplikacji, narzędzi w szkole
- Projektowanie graficzne – Canva
- Canva – szczegółowo o mediach społecznościowych
- Technologie informacyjno – komunikacyjne
- Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
- Cyberbezpieczeństwo w szkole
- Detoks cyfrowy – znaczenie technologii w życiu młodego człowieka
- Prawa autorskie w oświacie
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci
- Jak rozwijać kompetencje matematyczne, społeczne i inne za pomocą nóg, rąk i nie tylko – w przedszkolu
- Grywalizacja, storytelling, myślenie komputacyjne – nowe metody w edukacji
- Nauka języka polskiego jako obcego- kurs dla nauczycieli języka polskiego
- Jak pracować z uczniami przybyłymi zza granicy, w szczególności z Ukrainy – zasady, formy i metodyka nauczania wszystkich przedmiotów ujętych podstawą programową
- Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – metody, dydaktyka, integracja w środowisku międzykulturowym
- Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów z Ukrainy
- Integracja klasy w edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym
- Oswajanie polszczyzny w pracy z dziećmi ukraińskimi
- Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej
Propozycje szkoleń w ważnych obszarach pracy szkoły
- Edukacja włączająca – szanse i wyzwania
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
- Ocena efektywności działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Współpraca nauczycieli i specjalistów, w tym pedagoga specjalnego w podniesieniu jakości udzielanego wsparcia
- Organizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
- Uczeń w kryzysie – jak mu pomóc?
- Praca z uczniem w kryzysie psychicznym
- Tworzenie IPET-u i WOFU
- Praca ze zróżnicowanym zespołem uczniów
- Logopedia – zadania i metody pracy
- Dysleksja od diagnozy do terapii
- Uczeń z dysleksją w szkole – wspieranie i pomoc ze strony nauczyciela
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
- Praca z uczniem z autyzmem
- Zrozumieć autyzm i zespół Aspergera – praca z uczniem i współpraca z rodzicami
- Jak pracować z dzieckiem z afazją?
- Uczeń z cukrzycą w szkole
- Uczeń niepełnosprawny umysłowo w stopniu umiarkowanym w szkole
- Współpraca z rodzicami dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Prawda, dobro i piękno – budowanie systemu wartości
- Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
- Rola wartości w wychowaniu i nauczaniu
- Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w placówce oświatowej
- Wsparcie uczniów w sytuacji kryzysowej – wykorzystanie dostępnych narzędzi i metod
- Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczycieli, w tym umiejętności rozpoznawania i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym
- Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży – perspektywa szkolna
- Sposoby radzenia sobie z emocjami u dzieci
- Zarządzanie klasą: jak pracować z klasą, aby stworzyć zgrany zespół?
- Budowanie współpracy i konstruktywnej komunikacji w grupie
- Rozwiązywanie konfliktów – jak przeprowadzić rozmowę w sytuacji konfliktu rówieśniczego?
- Mediacje rówieśnicze i szkolne
- Rozwój kompetencji interpersonalnych – budowanie relacji, komunikacja z uczniami i rodzicami, radzenie sobie z konfliktami (informacja zwrotna, warsztaty komunikacyjne oparte na grach)
- Trudne zachowania uczniów- agresja, zachowania buntownicze i prowokacyjne
- Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole lub placówce oświatowej
- Zapobieganie uzależnieniom i zachowaniom ryzykownym wśród uczniów
- Dyscyplina i sposoby dyscyplinujące uczniów w szkole
- Dialog motywujący jako narzędzie przydatne w motywowaniu uczniów
- Jak mówić, żeby uczniowie nas słuchali, jak słuchać, żeby uczniowie do nas mówili
- Jak pracować z nastoletnim uczniem?
- Nabywanie przez uczniów kompetencji społecznych
- Bezpieczeństwo w szkole w teorii i praktyce
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Standardy ochrony małoletnich w praktyce. Procedury interwencji do przyjętych standardów w szkole
- Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
- Cyberbezpieczeństwo w szkole
- Prawa autorskie w oświacie
- Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczycieli, w tym umiejętności rozpoznawania i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym
- Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole lub placówce oświatowej
- Rozwiązywanie konfliktów – jak przeprowadzić rozmowę w sytuacji konfliktu rówieśniczego
- Trudne zachowania uczniów – agresja, zachowania buntownicze i prowokacyjne
- Obowiązki nauczyciela. Odpowiedzialność prawna za zdrowie i bezpieczeństwo uczniów
- Szkolenia wstępne i okresowe bhp
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych uczniów
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
- Ocenianie wspierające rozwój ucznia – ocenianie kształtujące
- Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
- Jak unikać błędów w ocenianiu i wspomagać proces uczenia się uczniów
- Ocena funkcjonowania ucznia podstawą do spersonalizowanego wsparcia
- Ocenianie wewnątrzszkolne – jak oceniać aby wspierać
- Ocenianie wewnątrzszkolne z uwzględnieniem zapisów w statucie
- Myślografia – myślenie wizualne w edukacji
- Co to znaczy ucząca lekcja?
- Tutoring i coaching w pracy z młodzieżą
- Nowoczesne metody nauczania – innowacyjne podejścia do edukacji (wykorzystanie AI w pracy dydaktycznej, aplikacje przydatne w pracy nauczyciela, outdoor education pedagogika przygody)
- Motywacja do nauki i pracy (paradygmaty sukcesu wg Coveya, jak wpływać na innych (Cialdini), techniki pracy na sobą)
- Motywacja uczniów do nauki – skuteczne metody
- Edukacja dla przyszłości czyli jak rozwijać kompetencje proinnowacyjne dzieci i uczniów
- Grywalizacja, storytelling, myślenie komputacyjne – nowe metody w edukacji
- Storytelling w edukacji
- Gry i grywalizacja w rozwijaniu kreatywności ucznia
- Od gier dydaktycznych do grywalizacji
- Gamifikacja i edukacja z wykorzystaniem gier
- Co nowego mogę zrobić, czyli – projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Innowacje w edukacji- edukacja dla innowacji
- Metody aktywizujące w podnoszeniu efektywności pracy dydaktyczno-wychowawczej
- Jak rozwijać kreatywność u dzieci ( z wykorzystaniem nowych technologii)
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych.
- Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów zadaniem każdego nauczyciela
- Wyzwania XXI w, czyli jak planować i realizować proces edukacyjny żeby kształtować u uczniów kompetencje kluczowe
- Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora
- Metoda projektu w szkole – etapy pracy
- CYKL KOLBA – nowoczesna metoda pracy
- Uczenie się kooperatywne uczniów – planowanie i organizacja uczenia się uczniów od siebie
- Umiejętność uczenia się – metoda eksperymentu i doświadczenia
- Umiejętność uczenia się uczniów w kontekście rozwijania kompetencji kluczowych
- Trening twórczości – metody rozwijania kreatywności uczniów
- Pedagogika przygody – czyli wychodzimy z klasy
- Pedagogika zabawy
- Tańce i układy choreograficzne na festyny/pikniki i inne imprezy szkolno-przedszkolne
- Na folkową nutę – układy choreograficzne z elementami tańców folklorystycznych
- Tańce i układy choreograficzne o tematyce zimowej – jasełka
- Metody pracy z uczniami o różnym potencjale i sposobach absorpcji wiedzy
- Praca ze zróżnicowaną klasą, praktyki edukacyjne sprzyjające uczeniu się
- Wykorzystanie wyników egzaminu do podnoszenia efektywności kształcenia
- ChatGPT – sztuczna inteligencja- korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
- Sztuczna inteligencja w szkole
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w personalizacji nauczania. Jak AI może wspomagać dostosowywanie treści edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów?
- Integracja AI w codziennym nauczaniu. Praktyczne wykorzystanie AI w klasie, narzędzia i aplikacje
- Kształcenie kadry nauczycielskiej w zakresie AI. Jak przygotować nauczycieli do korzystania z AI w codziennej pracy?
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów. Jak szkoła może wspierać uczniów w rozwijaniu umiejętności cyfrowych przy użyciu AI
- Metodyczne wykorzystanie technologii w szkole
- ICT w szkole -przykłady aplikacji, narzędzi w szkole
- Projektowanie graficzne – Canva
- Canva – szczegółowo o mediach społecznościowych
- Technologie informacyjno-komunikacyjne
- Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
- Cyberbezpieczeństwo w szkole
- Prawa autorskie w oświacie
- Praca w chmurze- czyli gdzie?
- Praktyczne wykorzystanie aplikacji MS Excel
- Praktyczne wykorzystanie monitorów i tablic interaktywnych w edukacji
- Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym z uwzględnieniem kompetencji kluczowych
- Dywan interaktywny w pracy nauczyciela
- Kompetencje cyfrowe nauczyciela- moderowanie i administrowanie stroną internetową
- Warsztat fotografa – przygotowanie wystawy fotograficznej z uczniami
- Podstawy robotyki i programowania w szkole
- Laboratoria Przyszłości – -uczymy się drukarki 3D
- Laboratoria Przyszłości – montujemy film
- Laboratoria Przyszłości – VR w praktyce szkolnej
- Kształtowanie kompetencji uczniów z wykorzystaniem sprzętu laboratoriów przyszłości – propozycje rozwiązań metodycznych (STEM, projekty edukacyjne, LdL)
- Formy współpracy i komunikacji z rodzicami
- Asertywność w pracy nauczyciela w kontakcie z rodzicami
- Efektywna współpraca z rodzicami – budowanie partnerskich relacji
- Rodzic roszczeniowy – strategie udanej współpracy z „trudnym rodzicem w szkole”
- Ocena pracy i awans zawodowy po zmianach w prawie oświatowym
- Odpowiedzialność prawna nauczycieli i przestrzeganie praw ucznia
- Obowiązki nauczyciela. Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna
- Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
- Awans zawodowy
- Mentor i jego rola i zadania w nowym awansie zawodowym
- Statut szkoły- zasady tworzenia i uaktualniania
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli
- Jak radzić sobie ze stresem, jak rozładować stres?
- Emocje i stres w pracy nauczyciela
- Jak zadbać o dobrostan nauczyciela? Profilaktyka wypalenia zawodowego
- Emisja głosu
- Budowa zespołu nauczycieli i współpracy międzyszkolnej
- Integracja w zespole, asertywność