CEL OGÓLNY SZKOLENIA
Poznanie nowej podstawy programowej oraz metod jej realizacji.
TREŚCI SZKOLENIA
Uczestnik szkolenia : |
- zna nową podstawę programową i wie jak ją realizować,
- zna wybrany przez siebie program nauczania,
- zna podstawę prawną oceniania,
- wie na czym polega ocenianie w szkole,
- potrafi wykorzystać taksonomie oraz ustalić poziomy wymagań,
- potrafi sformułować wymagania edukacyjne niezbędne do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych,
- ma świadomość celów oceniania,
- nie popełnia błędów ustalając oceny z zajęć edukacyjnych.
Uwaga: Podczas szkolenia zostanie omówiona realizacja nowej podstawy programowej i powiązanie jej z wybranym przez nauczyciela programem nauczania. Trudno to szkolenie byłoby przeprowadzić teraz, gdyż nauczyciele aktualnie wybierają programy (nie wszystkie są). Oprócz tego na przełomie sierpnia i września będzie więcej pewniejszych informacji.
Podczas szkolenia oprócz powyższego zostaną przeprowadzone warsztaty , których celem będzie wypracowanie wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania przez uczniów poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych.
W związku z problemami i wątpliwościami dotyczącymi formułowania wymagań edukacyjnych wykładowca omówi i przećwiczy z uczestnikami formułowanie wymagań w taki sposób ,,aby było dobrze! ”. Należy wspomnieć, iż w dostępnej literaturze w tym udostępnianej przez wydawnictwa nie ma wymagań edukacyjnym niezbędnych do uzyskania przez uczniów poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych a raczej kryteria oceniania do ocen bieżących. Nauczyciele zgodnie z prawem mają opracować wymagania edukacyjne.
W związku z wejściem w życie nowych przepisów dotyczących oceniania pracy nauczycieli poprawne formułowanie wymagań edukacyjnych będzie brane pod uwagę podczas oceny pracy.