Zgłoszenie
Opłaty
Kontakt
0
Ilość wolnych miejsc
Nowości
  1. Standardy ochrony małoletnich w praktyce. Procedury interwencji do przyjętych standardów w przedszkolu, szkole lub placówce
  2. ChatGPT – sztuczna inteligencja- korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
  3. Laboratoria Przyszłości – montujemy film
  4. Laboratoria Przyszłości – okulary VR
  5. Laboratoria Przyszłości STEAM – wykorzystanie pomocy w procesie edukacyjnym
  6. Grywalizacja i edukacja poprzez gry
  7. Edukacja włączająca- szanse i wyzwania
Najczęściej wybierane
  1. Zmiany w prawie oświatowym – awans zawodowy nauczyciela, ocena pracy
  2. Ocenianie wspierające rozwój ucznia – ocenianie kształtujące
  3. Pierwsza pomoc przedmedyczna
  4. Wyzwania XXI wieku, czyli jak planować i realizować proces edukacyjny, aby kształcić u uczniów kompetencje kluczowe
  5. Co nowego mogę zrobić, czyli – projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
  6. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
  7. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
  8. Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
  9. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych uczniów
  10. Ocenianie ucznia w myśl prawa oświatowego
  11. Komunikacyjne metody dyscyplinowania uczniów

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2023/24 i propozycje szkoleń

Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego
  1. Jak prawidłowo wdrożyć realizację kanonu edukacji klasycznej, edukacji patriotycznej, obywatelskiej i kulturowej
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie
  1. Prawda, dobro i piękno – budowanie systemu wartości
  2. Wychowanie do życia w rodzinie – różne modele rodziny
  3. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny – wdrażanie i przykłady realizacji
  4. Jak wspierać rozwój każdego ucznia w zróżnicowanym zespole klasowym
  5. Sposoby radzenia sobie z emocjami u dzieci. Wsparcie poprzez wychowanie
  6. Diagnoza funkcjonalna w szkole
  7. Motywacja i wsparcie wychowawcze i psychoprofilaktyczne środowiska szkolnego w sytuacji kryzysowej
  8. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
  9. Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych
Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego
  1. Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
  2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych uczniów
  3. Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
  4. Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
  5. Ocenianie wspierające rozwój ucznia – ocenianie kształtujące
  6. Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
  7. Jak unikać błędów w ocenianiu i wspomagać proces uczenia się uczniów?
  8. Ocena funkcjonowania ucznia podstawą do spersonalizowanego wsparcia
  9. Ocenianie wewnątrzszkolne – jak oceniać, aby wspierać?
Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego
  1. Nauka języka polskiego jako obcego- kurs dla nauczycieli języka polskiego.
  2. Jak pracować z uczniami przybyłymi zza granicy, w szczególności z Ukrainy – zasady, formy i metodyka nauczania wszystkich przedmiotów ujętych podstawą programową?
  3. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – metody i integracja w środowisku międzykulturowym
  4. Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów z Ukrainy
  5. Integracja klasy w edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym
  6. Oswajanie polszczyzny w pracy z dziećmi ukraińskimi
  7. Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej
Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny
  1. Planowanie i organizacja wczesnego wspomaganie rozwoju dziecka
  2. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) i Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia (WOPFU).
  3. Współpraca nauczycieli i specjalistów w szkole i przedszkolu
Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej
  1. Gry i zabawy grupowe
  2. Obwody stacyjne
  3. Gimnastyka ogólnorozwojowa
  4. Tańce i układy choreograficzne na festyny/pikniki i inne imprezy szkolno-przedszkolne
  5. Na folkową nutę – układy choreograficzne z elementami tańców folklorystycznych
  6. Tańce i układy choreograficzne o tematyce zimowej – jasełka
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji
  1. ChatGPT – sztuczna inteligencja- korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
  2. Metodyczne wykorzystanie technologii w szkole
  3. ICT w szkole -przykłady aplikacji, narzędzi w szkole
  4. Praca w chmurze- czyli gdzie?
  5. Praktyczne wykorzystanie aplikacji MS Excel
  6. Praktyczne wykorzystanie tablic i monitorów interaktywnych w edukacji
  7. Tablica, tablet czy zeszyt, czyli o rozwijaniu kompetencji cyfrowych i nowych technologiach w szkole
  8. Tablice i monitory  interaktywne w procesie dydaktycznym z uwzględnieniem kompetencji kluczowych
  9. Dywan interaktywny w pracy nauczyciela
  10. Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”
  1. Warsztat fotografa – przygotowanie wystawy fotograficznej z uczniami.
  2. Podstawy robotyki i programowania w szkole.
  3. Laboratoria Przyszłości – -uczymy się drukarki 3D
  4. Laboratoria Przyszłości – montujemy film
  5. Laboratoria Przyszłości – okulary VR
  6. Laboratoria Przyszłości – metoda STEM, co to jest, jak pracować ?
  7. Laboratoria Przyszłości STEAM – wykorzystanie pomocy w procesie edukacyjnym.
  8. Kształtowanie kompetencji uczniów z wykorzystaniem sprzętu laboratoriów przyszłości – propozycje rozwiązań metodycznych (STEM, projekty edukacyjne, LdL)

Propozycje szkoleń w ważnych obszarach pracy szkoły

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  1. Edukacja włączająca- szanse i wyzwania
  2. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
  3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
  4. Ocena efektywności działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  5. Współpraca nauczycieli i specjalistów, w tym pedagoga specjalnego w podniesieniu jakości udzielanego wsparcia
  6. Organizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  7. Tworzenie IPET-u i WOFU
  8. Praca ze zróżnicowanym zespołem uczniów
  9. Logopedia – zadania i metody pracy
  10. Dysleksja od diagnozy do terapii
  11. Uczeń z dysleksją w szkole – wspieranie i pomoc ze strony nauczyciela
  12. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
  13. Praca z uczniem z autyzmem
  14. Jak pracować z dzieckiem z afazją?
  15. Uczeń niepełnosprawny umysłowo w stopniu umiarkowanym w szkole
  16. Współpraca z rodzicami dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Wychowanie, profilaktyka, opieka i bezpieczeństwo
  1. Prawda, dobro i piękno – budowanie systemu wartości
  2. Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
  3. Rola wartości w wychowaniu i nauczaniu
  4. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w placówce oświatowej
  5. Wsparcie uczniów w sytuacji kryzysowej – wykorzystanie dostępnych narzędzi i metod
  6. Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole lub placówce oświatowej
  7. Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży – perspektywa szkolna
  8. Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych
  9. Zarządzanie klasą: jak pracować z klasą, aby stworzyć zgrany zespół?
  10. Budowanie współpracy i konstruktywnej komunikacji w grupie
  11. Umiejętności wychowawcze
  12. Rozwiązywanie konfliktów – jak przeprowadzić rozmowę w sytuacji konfliktu rówieśniczego
  13. Trudne zachowania uczniów- agresja, zachowania buntownicze i prowokacyjne
  14. Zapobieganie uzależnieniom i zachowaniom ryzykownym wśród uczniów
  15. Dyscyplina i sposoby dyscyplinujące uczniów w szkole
  16. Dialog motywujący jako narzędzie przydatne w motywowaniu uczniów
  17. Bezpieczeństwo w szkole w teorii i praktyce
  18. Pierwsza pomoc przedmedyczna
  19. Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
Współpraca z rodzicami
  1. Formy współpracy i komunikacji z rodzicami
  2. Asertywność w pracy nauczyciela w kontakcie z rodzicami
  3. Efektywna współpraca z rodzicami – budowanie partnerskich relacji
Innowacyjność i kreatywność w pracy nauczyciela
  1. Edukacja dla przyszłości, czyli jak rozwijać kompetencje proinnowacyjne dzieci i uczniów
  2. Grywalizacja, storytelling, myślenie komputacyjne – nowe metody w edukacji
  3. Storytelling w edukacji
  4. Gry i grywalizacja w rozwijaniu kreatywności ucznia
  5. Od gier dydaktycznych do grywalizacji
  6. Gamifikacja i edukacja z wykorzystaniem gier
  7. Co nowego mogę zrobić, czyli – projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
  8. Innowacje w edukacji- edukacja dla innowacji
  9. Metody aktywizujące w podnoszeniu efektywności pracy dydaktyczno-wychowawczej
  10. Jak rozwijać kreatywność u dzieci (z wykorzystaniem nowych technologii)?
  11. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
  12. Wyzwania XXI w, czyli jak planować i realizować proces edukacyjny żeby kształtować u uczniów kompetencje kluczowe
  13. Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora
  14. Metoda projektu w szkole – etapy pracy
  15. CYKL KOLBA – nowoczesna metoda pracy
  16. Uczenie się kooperatywne uczniów – planowanie i organizacja uczenia się uczniów od siebie
  17. Umiejętność uczenia się – metoda eksperymentu i doświadczenia
  18. Umiejętność uczenia się uczniów w kontekście rozwijania kompetencji kluczowych
  19. Trening twórczości – metody rozwijania kreatywności uczniów
  20. Pedagogika przygody – czyli wychodzimy z klasy
  21. Wykorzystanie wyników egzaminu do podnoszenia efektywności kształcenia
Nowoczesne technologie w edukacji
  1. Praca w chmurze – czyli gdzie?
  2. Praktyczne wykorzystanie aplikacji MS Excel
  3. Praktyczne wykorzystanie monitorów i tablic interaktywnych w edukacji
  4. Tablica, tablet czy zeszyt, czyli o rozwijaniu kompetencji cyfrowych i nowych technologiach w szkole
  5. Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym z uwzględnieniem kompetencji kluczowych
  6. Dywan interaktywny w pracy nauczyciela
  7. Kompetencje cyfrowe nauczyciela- moderowanie i administrowanie stroną internetową
Prawo oświatowe
  1. Ocena pracy i awans zawodowy po zmianach w prawie oświatowym
  2. Odpowiedzialność prawna nauczycieli i przestrzeganie praw ucznia
  3. Obowiązki nauczyciela. Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna
  4. Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
  5. Awans zawodowy
  6. Mentor i jego rola i zadania w nowym awansie zawodowym
  7. Statut szkoły- zasady tworzenia i uaktualniania