Zgłoszenie
Opłaty
Kontakt
0
Ilość wolnych miejsc
Nowości
  1. Edukacja zdrowotna w szkole – kształtowanie środowiska sprzyjającego zdrowiu
  2. Praca z uczniem w kryzysie psychicznym
  3. Rozwój kompetencji interpersonalnych – budowanie relacji, komunikacja z uczniami i rodzicami, radzenie sobie z konfliktami (informacja zwrotna, warsztaty komunikacyjne oparte na grach)
  4. Cyberbezpieczeństwo w szkole
  5. Prawa autorskie w oświacie
  6. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w personalizacji nauczania. Jak AI może wspomagać dostosowywanie treści edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów?
  7. Nowoczesne metody nauczania – innowacyjne podejścia do edukacji (wykorzystanie AI w pracy dydaktycznej, aplikacje przydatne w pracy nauczyciela, outdoor education pedagogika przygody)
  8. Motywacja do nauki i pracy (paradygmaty sukcesu wg Coveya, jak wpływać na innych (Cialdini), techniki pracy na sobą)
  9. Myślografia – myślenie wizualne w edukacji
  10. Co to znaczy ucząca lekcja?
  11. Tutoring i coaching w pracy z młodzieżą
Najczęściej wybierane
  1. Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
  2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych uczniów
  3. Ocenianie ucznia w myśl prawa oświatowego
  4. Jak unikać błędów w ocenianiu i wspomagać proces uczenia się uczniów
  5. ChatGPT – korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
  6. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
  7. Standardy ochrony małoletnich w praktyce. Procedury interwencji do przyjętych standardów w szkole
  8. Bezpieczeństwo w szkole w teorii i w praktyce
  9. Pierwsza pomoc przedmedyczna

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2024/25 i propozycje szkoleń

Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy
  1. Edukacja zdrowotna w szkole – kształtowanie środowiska sprzyjającego zdrowiu
  2. Pierwsza pomoc przedmedyczna w szkole
  3. Wiem, jak pomagać innym w sytuacjach zagrożenia zdrowia – profilaktyka i działania interwencyjne
  4. Gry i zabawy grupowe
Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna
  1. Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
  2. Budowanie współpracy i konstruktywnej komunikacji w grupie
  3. Mediacje rówieśnicze i szkolne
  4. Wychowanie dla regionu
  5. Bezpieczna szkoła w teorii i praktyce
  6. Bezpieczeństwo dzieci w szkole
Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym
  1. Jak wspierać dobrostan dzieci i młodzieży?
  2. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w szkole
  3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
  4. Praca z uczniem w kryzysie psychicznym
  5. Praca z uczniem przeżywającym trudności psychologiczne
  6. Jak wspierać rozwój każdego ucznia w zróżnicowanym zespole klasowym?
  7. Praca ze zróżnicowanym zespołem uczniów
  8. Edukacja włączająca- szanse i wyzwania
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
  • ChatGPT – sztuczna inteligencja ­- korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
  • Sztuczna inteligencja w szkole
  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w personalizacji nauczania. Jak AI może wspomagać dostosowywanie treści edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów?
  • Integracja AI w codziennym nauczaniu. Praktyczne wykorzystanie AI w klasie, narzędzia i aplikacje
  • Kształcenie kadry nauczycielskiej w zakresie AI. Jak przygotować nauczycieli do korzystania z AI w codziennej pracy?
  • Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów. Jak szkoła może wspierać uczniów w rozwijaniu umiejętności cyfrowych przy użyciu AI.
  • Metodyczne wykorzystanie technologii w szkole
  • ICT w szkole – przykłady aplikacji, narzędzi w szkole
  • Projektowanie graficzne – Canva
  • Canva – szczegółowo o mediach społecznościowych
  • Technologie informacyjno – komunikacyjne
  • Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
  • Cyberbezpieczeństwo w szkole
  • Detoks cyfrowy – znaczenie technologii w życiu młodego człowieka
  • Prawa autorskie w oświacie
Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym
  1. Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci
  2. Jak rozwijać kompetencje matematyczne, społeczne i inne za pomocą nóg, rąk i nie tylko – w przedszkolu
  3. Grywalizacja, storytelling, myślenie komputacyjne – nowe metody w edukacji
Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego
  1. Nauka języka polskiego jako obcego- kurs dla nauczycieli języka polskiego
  2. Jak pracować z uczniami przybyłymi zza granicy, w szczególności z Ukrainy – zasady, formy i metodyka nauczania wszystkich przedmiotów ujętych podstawą programową
  3. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – metody, dydaktyka, integracja w środowisku międzykulturowym
  4. Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów z Ukrainy
  5. Integracja klasy w edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym
  6. Oswajanie polszczyzny w pracy z dziećmi ukraińskimi
  7. Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej

Propozycje szkoleń w ważnych obszarach pracy szkoły

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  1. Edukacja włączająca – szanse i wyzwania
  2. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
  3. Ocena efektywności działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  4. Współpraca nauczycieli i specjalistów, w tym pedagoga specjalnego w podniesieniu jakości udzielanego wsparcia
  5. Organizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  6. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
  7. Uczeń w kryzysie – jak mu pomóc?
  8. Praca z uczniem w kryzysie psychicznym
  9. Tworzenie IPET-u i WOFU
  10. Praca ze zróżnicowanym zespołem uczniów
  11. Logopedia – zadania i metody pracy
  12. Dysleksja od diagnozy do terapii
  13. Uczeń z dysleksją w szkole – wspieranie i pomoc ze strony nauczyciela
  14. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
  15. Praca z uczniem z autyzmem
  16. Zrozumieć autyzm i zespół Aspergera – praca z uczniem i współpraca z rodzicami
  17. Jak pracować z dzieckiem z afazją?
  18. Uczeń z cukrzycą w szkole
  19. Uczeń niepełnosprawny umysłowo w stopniu umiarkowanym w szkole
  20. Współpraca z rodzicami dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Wychowanie, profilaktyka i opieka
  1. Prawda, dobro i piękno – budowanie systemu wartości
  2. Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
  3. Rola wartości w wychowaniu i nauczaniu
  4. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w placówce oświatowej
  5. Wsparcie uczniów w sytuacji kryzysowej – wykorzystanie dostępnych narzędzi i metod
  6. Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczycieli, w tym umiejętności rozpoznawania i  przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym
  7. Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży – perspektywa szkolna
  8. Sposoby radzenia sobie z emocjami u dzieci
  9. Zarządzanie klasą: jak pracować z klasą, aby stworzyć zgrany zespół?
  10. Budowanie współpracy i konstruktywnej komunikacji w grupie
  11. Rozwiązywanie konfliktów – jak przeprowadzić rozmowę w sytuacji konfliktu rówieśniczego?
  12. Mediacje rówieśnicze i szkolne
  13. Rozwój kompetencji interpersonalnych – budowanie relacji, komunikacja z uczniami i rodzicami, radzenie sobie z konfliktami (informacja zwrotna, warsztaty komunikacyjne oparte na grach)
  14. Trudne zachowania uczniów- agresja, zachowania buntownicze i prowokacyjne
  15. Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole lub placówce oświatowej
  16. Zapobieganie uzależnieniom i zachowaniom ryzykownym wśród uczniów
  17. Dyscyplina i sposoby dyscyplinujące uczniów w szkole
  18. Dialog motywujący jako narzędzie przydatne w motywowaniu uczniów
  19. Jak mówić, żeby uczniowie nas słuchali, jak słuchać, żeby uczniowie do nas mówili
  20. Jak pracować z nastoletnim uczniem?
  21. Nabywanie przez uczniów kompetencji społecznych
Bezpieczeństwo
  1. Bezpieczeństwo w szkole w teorii i praktyce
  2. Pierwsza pomoc przedmedyczna
  3. Standardy ochrony małoletnich w praktyce. Procedury interwencji do przyjętych standardów w szkole
  4. Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
  5. Cyberbezpieczeństwo w szkole
  6. Prawa autorskie w oświacie
  7. Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczycieli, w tym umiejętności rozpoznawania i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym
  8. Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole lub placówce oświatowej
  9. Rozwiązywanie konfliktów – jak przeprowadzić rozmowę w sytuacji konfliktu rówieśniczego
  10. Trudne zachowania uczniów – agresja, zachowania buntownicze i prowokacyjne
  11. Obowiązki nauczyciela. Odpowiedzialność prawna za zdrowie i bezpieczeństwo uczniów
  12. Szkolenia wstępne i okresowe bhp
Ocenianie i informacja zwrotna
  1. Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
  2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych uczniów
  3. Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
  4. Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
  5. Ocenianie wspierające rozwój ucznia – ocenianie kształtujące
  6. Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
  7. Jak unikać błędów w ocenianiu i wspomagać proces uczenia się uczniów
  8. Ocena funkcjonowania ucznia podstawą do spersonalizowanego wsparcia
  9. Ocenianie wewnątrzszkolne – jak oceniać aby wspierać
  10. Ocenianie wewnątrzszkolne z uwzględnieniem zapisów w statucie
Innowacyjność i kreatywność w pracy nauczyciela
  1. Myślografia – myślenie wizualne w edukacji
  2. Co to znaczy ucząca lekcja?
  3. Tutoring i coaching w pracy z młodzieżą
  4. Nowoczesne metody nauczania – innowacyjne podejścia do edukacji (wykorzystanie AI w pracy dydaktycznej, aplikacje przydatne w pracy nauczyciela, outdoor education pedagogika przygody)
  5. Motywacja do nauki i pracy (paradygmaty sukcesu wg Coveya, jak wpływać na innych (Cialdini), techniki pracy na sobą)
  6. Motywacja uczniów do nauki – skuteczne metody
  7. Edukacja dla przyszłości czyli jak rozwijać kompetencje proinnowacyjne dzieci i uczniów
  8. Grywalizacja, storytelling, myślenie komputacyjne – nowe metody w edukacji
  9. Storytelling w edukacji
  10. Gry i grywalizacja w rozwijaniu kreatywności ucznia
  11. Od gier dydaktycznych do grywalizacji
  12. Gamifikacja i edukacja z wykorzystaniem gier
  13. Co nowego mogę zrobić, czyli – projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
  14. Innowacje w edukacji- edukacja dla innowacji
  15. Metody aktywizujące w podnoszeniu efektywności pracy dydaktyczno-wychowawczej
  16. Jak rozwijać kreatywność u dzieci ( z wykorzystaniem nowych technologii)
  17. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych.
  18. Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów zadaniem każdego nauczyciela
  19. Wyzwania XXI w, czyli jak planować i realizować proces edukacyjny żeby kształtować u uczniów kompetencje kluczowe
  20. Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora
  21. Metoda projektu w szkole – etapy pracy
  22. CYKL KOLBA  – nowoczesna metoda pracy
  23. Uczenie się kooperatywne uczniów – planowanie i organizacja uczenia się uczniów od siebie
  24. Umiejętność uczenia się – metoda eksperymentu i doświadczenia
  25. Umiejętność uczenia się uczniów w kontekście rozwijania kompetencji kluczowych
  26. Trening twórczości – metody rozwijania kreatywności uczniów
  27. Pedagogika przygody – czyli wychodzimy z klasy
  28. Pedagogika zabawy
  29. Tańce i układy choreograficzne na festyny/pikniki i inne imprezy szkolno-przedszkolne
  30. Na folkową nutę – układy choreograficzne z elementami tańców folklorystycznych
  31. Tańce i układy choreograficzne o tematyce zimowej – jasełka
  32. Metody pracy z uczniami o różnym potencjale i sposobach absorpcji wiedzy
  33. Praca ze zróżnicowaną klasą, praktyki edukacyjne sprzyjające uczeniu się
  34. Wykorzystanie wyników egzaminu do podnoszenia efektywności kształcenia
Nowoczesne technologie w edukacji
  1. ChatGPT – sztuczna inteligencja- korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
  2. Sztuczna inteligencja w szkole
  3. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w personalizacji nauczania. Jak AI może wspomagać dostosowywanie treści edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów?
  4. Integracja AI w codziennym nauczaniu. Praktyczne wykorzystanie AI w klasie, narzędzia i aplikacje
  5. Kształcenie kadry nauczycielskiej w zakresie AI. Jak przygotować nauczycieli do korzystania z AI w codziennej pracy?
  6. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów. Jak szkoła może wspierać uczniów w rozwijaniu umiejętności cyfrowych przy użyciu AI
  7. Metodyczne wykorzystanie technologii w szkole
  8. ICT w szkole -przykłady aplikacji, narzędzi w szkole
  9. Projektowanie graficzne – Canva
  10. Canva – szczegółowo o mediach społecznościowych
  11. Technologie informacyjno-komunikacyjne
  12. Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
  13. Cyberbezpieczeństwo w szkole
  14. Prawa autorskie w oświacie
  15. Praca w chmurze- czyli gdzie?
  16. Praktyczne wykorzystanie aplikacji MS Excel
  17. Praktyczne wykorzystanie monitorów i tablic interaktywnych w edukacji
  18. Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym z uwzględnieniem kompetencji kluczowych
  19. Dywan interaktywny w pracy nauczyciela
  20. Kompetencje cyfrowe nauczyciela- moderowanie i administrowanie stroną internetową
  21. Warsztat fotografa – przygotowanie wystawy fotograficznej z uczniami
  22. Podstawy robotyki i programowania w szkole
  23. Laboratoria Przyszłości – -uczymy się drukarki 3D
  24. Laboratoria Przyszłości – montujemy film
  25. Laboratoria Przyszłości – VR w praktyce szkolnej
  26. Kształtowanie kompetencji uczniów z wykorzystaniem sprzętu laboratoriów przyszłości – propozycje rozwiązań metodycznych (STEM, projekty edukacyjne, LdL)
Współpraca z rodzicami
  1. Formy współpracy i komunikacji z rodzicami
  2. Asertywność w pracy nauczyciela w kontakcie z rodzicami
  3. Efektywna współpraca z rodzicami – budowanie partnerskich relacji
  4. Rodzic roszczeniowy – strategie udanej współpracy z „trudnym rodzicem w szkole”
Prawo oświatowe
  1. Ocena pracy i awans zawodowy po zmianach w prawie oświatowym
  2. Odpowiedzialność prawna nauczycieli i przestrzeganie praw ucznia
  3. Obowiązki nauczyciela. Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna
  4. Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
  5. Awans zawodowy
  6. Mentor i jego rola i zadania w nowym awansie zawodowym
  7. Statut szkoły- zasady tworzenia i uaktualniania
Rozwój osobisty nauczyciela
  1. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli
  2. Jak radzić sobie ze stresem, jak rozładować stres?
  3. Emocje i stres w pracy nauczyciela
  4. Jak zadbać o dobrostan nauczyciela? Profilaktyka wypalenia zawodowego
  5. Emisja głosu
  6. Budowa zespołu nauczycieli i współpracy międzyszkolnej
  7. Integracja w zespole, asertywność