0
Ilość wolnych miejsc
- Standardy ochrony małoletnich w praktyce. Procedury interwencji do przyjętych standardów w przedszkolu, szkole lub placówce
- ChatGPT – sztuczna inteligencja- korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
- Edukacja włączająca- szanse i wyzwania
- Zmiany w prawie oświatowym – awans zawodowy nauczyciela, ocena pracy
- Ocenianie wspierające rozwój ucznia – ocenianie kształtujące
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Wyzwania XXI wieku, czyli jak planować i realizować proces edukacyjny, aby kształcić u uczniów kompetencje kluczowe
- Co nowego mogę zrobić, czyli – projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych uczniów
- Ocenianie ucznia w myśl prawa oświatowego
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2023/24 i propozycje szkoleń
- Jak prawidłowo wdrożyć realizację kanonu edukacji klasycznej, edukacji patriotycznej, obywatelskiej i kulturowej
- Prawda, dobro i piękno – budowanie systemu wartości
- Wychowanie do życia w rodzinie – różne modele rodziny
- Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny – wdrażanie i przykłady realizacji
- Jak wspierać rozwój każdego ucznia w zróżnicowanym zespole klasowym?
- Motywacja i wsparcie wychowawcze i psychoprofilaktyczne środowiska szkolnego w sytuacji kryzysowej
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych uczniów
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
- Ocenianie wspierające rozwój ucznia – ocenianie kształtujące
- Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
- Jak unikać błędów w ocenianiu i wspomagać proces uczenia się uczniów?
- Ocena funkcjonowania ucznia podstawą do spersonalizowanego wsparcia
- Ocenianie wewnątrzszkolne – jak oceniać, aby wspierać?
- Nauka języka polskiego jako obcego- kurs dla nauczycieli języka polskiego.
- Jak pracować z uczniami przybyłymi zza granicy, w szczególności z Ukrainy – zasady, formy i metodyka nauczania wszystkich przedmiotów ujętych podstawą programową
- Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – metody, dydaktyka, integracja w środowisku międzykulturowym
- Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów z Ukrainy
- Integracja klasy w edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym
- Oswajanie polszczyzny w pracy z dziećmi ukraińskimi
- Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) i Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia (WOPFU).
- Współpraca nauczycieli i specjalistów w szkole
- ChatGPT – sztuczna inteligencja- korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
- Metodyczne wykorzystanie technologii w szkole
- ICT w szkole -przykłady aplikacji, narzędzi w szkole
- Praca w chmurze- czyli gdzie?
- Praktyczne wykorzystanie aplikacji MS Excel
- Praktyczne wykorzystanie tablic i monitorów interaktywnych w edukacji
- Tablica, tablet czy zeszyt, czyli o rozwijaniu kompetencji cyfrowych i nowych technologiach w szkole
- Tablice i monitory interaktywne w procesie dydaktycznym z uwzględnieniem kompetencji kluczowych
- Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
Propozycje szkoleń w ważnych obszarach pracy szkoły
- Edukacja włączająca- szanse i wyzwania
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
- Ocena efektywności działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Współpraca nauczycieli i specjalistów, w tym pedagoga specjalnego w podniesieniu jakości udzielanego wsparcia
- Organizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Tworzenie IPET-u i WOFU
- Praca ze zróżnicowanym zespołem uczniów
- Uczeń z dysleksją w szkole – wspieranie i pomoc ze strony nauczyciela
- Praca z uczniem z autyzmem
- Współpraca z rodzicami dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Prawda, dobro i piękno – budowanie systemu wartości
- Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
- Rola wartości w wychowaniu i nauczaniu
- Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego młodzieży w placówce oświatowej
- Wsparcie uczniów w sytuacji kryzysowej – wykorzystanie dostępnych narzędzi i metod
- Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole lub placówce oświatowej
- Zaburzenia emocjonalne u młodzieży – perspektywa szkolna
- Zarządzanie klasą: jak pracować z klasą, aby stworzyć zgrany zespół?
- Budowanie współpracy i konstruktywnej komunikacji w grupie
- Rozwiązywanie konfliktów – jak przeprowadzić rozmowę w sytuacji konfliktu rówieśniczego
- Trudne zachowania uczniów- agresja, zachowania buntownicze i prowokacyjne
- Zapobieganie uzależnieniom i zachowaniom ryzykownym wśród uczniów
- Dyscyplina i sposoby dyscyplinujące uczniów w szkole
- Dialog motywujący jako narzędzie przydatne w motywowaniu uczniów
- Bezpieczeństwo w szkole w teorii i praktyce
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
- Formy współpracy i komunikacji z rodzicami
- Asertywność w pracy nauczyciela w kontakcie z rodzicami
- Efektywna współpraca z rodzicami – budowanie partnerskich relacji
- Co nowego mogę zrobić, czyli – projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Innowacje w edukacji- edukacja dla innowacji
- Metody aktywizujące w podnoszeniu efektywności pracy dydaktyczno-wychowawczej
- Jak rozwijać kreatywność u uczniów (z wykorzystaniem nowych technologii)
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Wyzwania XXI w, czyli jak planować i realizować proces edukacyjny żeby kształtować u uczniów kompetencje kluczowe
- Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora
- Metoda projektu w szkole – etapy pracy
- CYKL KOLBA – nowoczesna metoda pracy
- Uczenie się kooperatywne uczniów – planowanie i organizacja uczenia się uczniów od siebie
- Umiejętność uczenia się – metoda eksperymentu i doświadczenia
- Umiejętność uczenia się uczniów w kontekście rozwijania kompetencji kluczowych
- Trening twórczości – metody rozwijania kreatywności uczniów
- Wykorzystanie wyników egzaminu maturalnego do podnoszenia efektywności kształcenia
- Praca w chmurze – czyli gdzie?
- Praktyczne wykorzystanie aplikacji MS Excel
- Praktyczne wykorzystanie monitorów i tablic interaktywnych w edukacji
- Tablica, tablet czy zeszyt, czyli o rozwijaniu kompetencji cyfrowych i nowych technologiach w szkole
- Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym z uwzględnieniem kompetencji kluczowych
- Kompetencje cyfrowe nauczyciela- moderowanie i administrowanie stroną internetową
- Ocena pracy i awans zawodowy po zmianach w prawie oświatowym
- Odpowiedzialność prawna nauczycieli i przestrzeganie praw ucznia
- Obowiązki nauczyciela. Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna
- Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
- Awans zawodowy
- Mentor i jego rola i zadania w nowym awansie zawodowym
- Statut szkoły- zasady tworzenia i uaktualniania