Zgłoszenie
Opłaty
Kontakt
0
Ilość wolnych miejsc
Nowości
  1. Standardy ochrony małoletnich w praktyce. Procedury interwencji do przyjętych standardów w przedszkolu, szkole lub placówce
  2. ChatGPT – sztuczna inteligencja- korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
  3. Edukacja włączająca- szanse i wyzwania
Najczęściej wybierane
  1. Zmiany w prawie oświatowym – awans zawodowy nauczyciela, ocena pracy
  2. Ocenianie wspierające rozwój ucznia – ocenianie kształtujące
  3. Pierwsza pomoc przedmedyczna
  4. Wyzwania XXI wieku, czyli jak planować i realizować proces edukacyjny, aby kształcić u uczniów kompetencje kluczowe
  5. Co nowego mogę zrobić, czyli – projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
  6. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
  7. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
  8. Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
  9. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych uczniów
  10. Ocenianie ucznia w myśl prawa oświatowego

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2023/24 i propozycje szkoleń

Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego
  1. Jak prawidłowo wdrożyć realizację kanonu edukacji klasycznej, edukacji patriotycznej, obywatelskiej i kulturowej
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie
  1. Prawda, dobro i piękno – budowanie systemu wartości
  2. Wychowanie do życia w rodzinie – różne modele rodziny
  3. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny – wdrażanie i przykłady realizacji
  4. Jak wspierać rozwój każdego ucznia w zróżnicowanym zespole klasowym?
  5. Motywacja i wsparcie wychowawcze i psychoprofilaktyczne środowiska szkolnego w sytuacji kryzysowej
  6. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego
  1. Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
  2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych uczniów
  3. Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
  4. Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
  5. Ocenianie wspierające rozwój ucznia – ocenianie kształtujące
  6. Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
  7. Jak unikać błędów w ocenianiu i wspomagać proces uczenia się uczniów?
  8. Ocena funkcjonowania ucznia podstawą do spersonalizowanego wsparcia
  9. Ocenianie wewnątrzszkolne – jak oceniać, aby wspierać?
Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego
  1. Nauka języka polskiego jako obcego- kurs dla nauczycieli języka polskiego.
  2. Jak pracować z uczniami przybyłymi zza granicy, w szczególności z Ukrainy – zasady, formy i metodyka nauczania wszystkich przedmiotów ujętych podstawą programową
  3. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – metody, dydaktyka, integracja w środowisku międzykulturowym
  4. Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów z Ukrainy
  5. Integracja klasy w edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym
  6. Oswajanie polszczyzny w pracy z dziećmi ukraińskimi
  7. Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej
Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny
  1. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) i Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia (WOPFU).
  2. Współpraca nauczycieli i specjalistów w szkole
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji
  1. ChatGPT – sztuczna inteligencja- korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
  2. Metodyczne wykorzystanie technologii w szkole
  3. ICT w szkole -przykłady aplikacji, narzędzi w szkole
  4. Praca w chmurze- czyli gdzie?
  5. Praktyczne wykorzystanie aplikacji MS Excel
  6. Praktyczne wykorzystanie tablic i monitorów interaktywnych w edukacji
  7. Tablica, tablet czy zeszyt, czyli o rozwijaniu kompetencji cyfrowych i nowych technologiach w szkole
  8. Tablice i monitory  interaktywne w procesie dydaktycznym z uwzględnieniem kompetencji kluczowych
  9. Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców

Propozycje szkoleń w ważnych obszarach pracy szkoły

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  1. Edukacja włączająca- szanse i wyzwania
  2. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
  3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
  4. Ocena efektywności działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  5. Współpraca nauczycieli i specjalistów, w tym pedagoga specjalnego w podniesieniu jakości udzielanego wsparcia
  6. Organizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  7. Tworzenie IPET-u i WOFU
  8. Praca ze zróżnicowanym zespołem uczniów
  9. Uczeń z dysleksją w szkole – wspieranie i pomoc ze strony nauczyciela
  10. Praca z uczniem z autyzmem
  11. Współpraca z rodzicami dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Wychowanie, profilaktyka, opieka i bezpieczeństwo
  1. Prawda, dobro i piękno – budowanie systemu wartości
  2. Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
  3. Rola wartości w wychowaniu i nauczaniu
  4. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego młodzieży w placówce oświatowej
  5. Wsparcie uczniów w sytuacji kryzysowej – wykorzystanie dostępnych narzędzi i metod
  6. Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole lub placówce oświatowej
  7. Zaburzenia emocjonalne u młodzieży – perspektywa szkolna
  8. Zarządzanie klasą: jak pracować z klasą, aby stworzyć zgrany zespół?
  9. Budowanie współpracy i konstruktywnej komunikacji w grupie
  10. Rozwiązywanie konfliktów – jak przeprowadzić rozmowę w sytuacji konfliktu rówieśniczego
  11. Trudne zachowania uczniów- agresja, zachowania buntownicze i prowokacyjne
  12. Zapobieganie uzależnieniom i zachowaniom ryzykownym wśród uczniów
  13. Dyscyplina i sposoby dyscyplinujące uczniów w szkole
  14. Dialog motywujący jako narzędzie przydatne w motywowaniu uczniów
  15. Bezpieczeństwo w szkole w teorii i praktyce
  16. Pierwsza pomoc przedmedyczna
  17. Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
Współpraca z rodzicami
  1. Formy współpracy i komunikacji z rodzicami
  2. Asertywność w pracy nauczyciela w kontakcie z rodzicami
  3. Efektywna współpraca z rodzicami – budowanie partnerskich relacji
Innowacyjność i kreatywność w pracy nauczyciela
  1. Co nowego mogę zrobić, czyli – projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
  2. Innowacje w edukacji- edukacja dla innowacji
  3. Metody aktywizujące w podnoszeniu efektywności pracy dydaktyczno-wychowawczej
  4. Jak rozwijać kreatywność u uczniów (z wykorzystaniem nowych technologii)
  5. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
  6. Wyzwania XXI w, czyli jak planować i realizować proces edukacyjny żeby kształtować u uczniów kompetencje kluczowe
  7. Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora
  8. Metoda projektu w szkole – etapy pracy
  9. CYKL KOLBA – nowoczesna metoda pracy
  10. Uczenie się kooperatywne uczniów – planowanie i organizacja uczenia się uczniów od siebie
  11. Umiejętność uczenia się – metoda eksperymentu i doświadczenia
  12. Umiejętność uczenia się uczniów w kontekście rozwijania kompetencji kluczowych
  13. Trening twórczości – metody rozwijania kreatywności uczniów
  14. Wykorzystanie wyników egzaminu maturalnego do podnoszenia efektywności kształcenia
Nowoczesne technologie w edukacji
  1. Praca w chmurze – czyli gdzie?
  2. Praktyczne wykorzystanie aplikacji MS Excel
  3. Praktyczne wykorzystanie monitorów i tablic interaktywnych w edukacji
  4. Tablica, tablet czy zeszyt, czyli o rozwijaniu kompetencji cyfrowych i nowych technologiach w szkole
  5. Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym z uwzględnieniem kompetencji kluczowych
  6. Kompetencje cyfrowe nauczyciela- moderowanie i administrowanie stroną internetową
Prawo oświatowe
  1. Ocena pracy i awans zawodowy po zmianach w prawie oświatowym
  2. Odpowiedzialność prawna nauczycieli i przestrzeganie praw ucznia
  3. Obowiązki nauczyciela. Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna
  4. Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
  5. Awans zawodowy
  6. Mentor i jego rola i zadania w nowym awansie zawodowym
  7. Statut szkoły- zasady tworzenia i uaktualniania